Program
WIEDZA O LITERATURZE, KULTURZE I SZTUCE – program zajęć | ||||||
FOR MA | KATEGORIA | NR | TEMAT ZAJĘĆ | GODZ. | RAZEM | |
WYKŁADY | Epoki literackie | 1 | Literatura powszechna: Antyk - barok | 10 | 50 |
|
2 | Literatura powszechna:XVII w. | 10 | ||||
3 | Literatura powszechna:Oświecenie – Romantyzm | 10 | ||||
4 | Literatura powszechna:XIX wiek (Pozytywizm- Modernizm) | 10 | ||||
5 | Literatura powszechna:XX wiek | 10 | ||||
Teoria | 6 | Wprowadzenie do komparatystyki literackiej | 10 | 70 | ||
7 | Wprowadzenie do nauki o kulturze | 10 | ||||
8 | Wprowadzenie do retoryki | 10 | ||||
9 | Język – fantastyczne narzędzie | 10 | ||||
10 | Metodyka nauczania i uczenia się | 10 | ||||
11 | Kierunki i możliwości badań humanistycznych | 10 | ||||
12 | Sztuka interpretacji: teoria i metodologia | 10 | ||||
Historia | 13 | Historia sztuki | 10 | 34 | ||
14 | Historia teatru | 10 | ||||
15 | Historia muzyki | 10 | ||||
16 | Historia technik artystycznych | 4 | ||||
Problemy | 17 | Główne tematy literatury i sztuki | 6 | 40 | ||
18 | Mit - Biblia- literatura – sztuka | 6 | ||||
19 | Estetyka dramatu | 6 | ||||
20 | Tożsamość narodowa i kulturowa w literaturze a świadomość europejska | 10 | ||||
21 | Gwary i dialekty we współczesnej polszczyźnie a świadomość kulturowa odbiorców i użytkowników języka | 4 | ||||
22 | Podstawowe zagadnienia psychologii człowieka dorosłego | 4 | ||||
23 | Propedeutyka pracy badawczej | 4 | ||||
KONWERSATORIA | 24 | Literatura – plastyka – muzyka (korespondencja sztuk) | 18 | 74 | ||
25 | Główne postaci mitologiczne i biblijne w literaturze i sztuce | 6 | ||||
26 | Wokół teatru krakowskiego | 6 | ||||
27 | Kino a literatura | 4 | ||||
28 | Kultura popularna | 4 | ||||
29 | Krytyka literacka i artystyczna | 4 | ||||
30 | Współczesna kultura medialna | 4 | ||||
31 | Łacina a współczesne dziedzictwo humanistyczne | 4 | ||||
32 | Elementy retoryki | 4 | ||||
33 | Formy wypowiedzi (esej, rozprawa, traktat, notatka, szkic) | 4 | ||||
34 | Kryteria poprawności językowej | 4 | ||||
35 | Język prasy, radia i telewizji | 4 | ||||
36 | Elementy psychologii twórczości | 4 | ||||
37 | Teoria wyszukiwania informacji | 4 | ||||
SEMINARIA | Literaturo- znawcze | 38 | Lit. dawna | 2 | 32 | |
39 | Lit. Oświecenie – Romantyzm | 2 | ||||
40 | Lit. Pozytywizm – Modernizm | 2 | ||||
41 | Lit. XX | 2 | ||||
Teatro- logiczne i artystycz ne | 42 | Teatr | 4 | |||
43 | Sztuka | 4 | ||||
Kulturo znawcze | 44 | Tożsamość narodowa i kulturowa | 4 | |||
45 | Kultura popularna | 4 | ||||
Języko znawcze | 46 | Językowe | 4 | |||
47 | Retoryczne | 4 | ||||
WARSZTATY | 48 | Podstawy solfeżu | 10 | 50 | ||
49 | Warsztaty teatralne | 10 | ||||
50 | Podstawy rysunku | 10 | ||||
51 | Warsztaty oratorskie | 10 | ||||
51 | Warsztaty pisania | 10 | ||||
| 350 godzin |